Wyniki Konkursu Wiosennego!

Wyniki miały zostać ogłoszone w piątek. Przepraszam Was za zwłokę. Szkoła (i walka o oceny) daje w kość, a po za tym wybranie jednej najlepszej pracy spośród 21 odpowiedzi jest naprawdę trudne!
Powiem szczerze, że poziom był bardzo wysoki. Z każdej odpowiedzi na pytanie konkursowe można wyciągnąć wiele mądrości, a i wasza dojrzała postawa mówiła wystarczająco dużo. Zdania były podzielone, co wprawiło mnie w zaskoczenie :) 
Nie trzymam Was dłużej w niepewności! Tak jak wspominałam wcześniej... Jak wybrać spośród 21 prac tą jedną najlepszą, skoro wszystkie są bardzo dobre? Cóż, musiałam podjąć decyzję. Tak więc po wielu konsultacjach ze znajomymi i wielokrotnym czytaniu każdej odpowiedzi spośród 21 prac wyłoniłam tą jedną. 


Zwycięzcą Konkursu Wiosennego jest...


(chwila napięcia)




(jeszcze kilka sekund)



Liss Carrie!

Pytanie:
Szesnastoletnia Adelice Lewys zawsze była wyjątkowa.
Gdy rodzice odkrywają, że ich córka ma niezwykły dar, dar kształtowania rzeczywistości, uczą ją, jak go ukrywać. Nie chcą, by trafiła do tajemniczej Gildii, szkolącej utalentowane dziewczęta - totalitarnej organizacji o ogromnych wpływach. Gildia rządzi światem. Decyduje o tym, co ludzie jedzą, gdzie mieszkają, jak liczne mają potomstwo, a nawet kiedy wybije ich ostatnia godzina.
 
Gdybyście byli na miejscu Adelice - mogli należeć do grupy wpływowych Prządek Gildii oraz mieć w rękach władzę i moc - zdecydowalibyście się ukrywać swój dar, czy z chęcią dołączylibyście do totalitarnej organizacji? 
 
Odpowiedź:
 Oczywiście ciężko jest odpowiedzieć na takie pytanie, bo można mówić różne rzeczy a zrobić coś innego. Ale gdybym to ja miała wybór (na szczęście nie muszę podejmować takich decyzji) nie chciałabym dołączyć do Gildii. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta i, można powiedzieć, banalna: nienawidzę, gdy ktoś narzuca mi to co mam zrobić i, gdy ktoś mnie kontroluje. Lubię mieć wybór i wpływ na swoje życie. Fakt, faktem popełniam błędy, ale to są moje błędy i one uczą mnie odpowiedzialności, podejmowania, według mnie, właściwych decyzji. Dołączyłabym do Gildii tylko wtedy gdyby moim bliskim groziłoby jakiekolwiek niebezpieczeństwo ze strony władających światem, ponieważ aby chronić rodzinę i przyjaciół jestem gotowa zrobić wszystko.


  Serdecznie gratuluję!
Jak mówię, poziom był bardzo wysoki i do dzisiaj zastanawiałam się, która praca powinna wygrać. Dowiedziałam się, że wielu uczestników wolałoby dołączyć do grupy Prządek Gildii. Mieć władzę w swoich rękach... kusząca propozycja :) 

10 komentarzy do “Wyniki Konkursu Wiosennego!”

  1. ahh, zazdroszczę :D gratuluję i życzę miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że mi się nie udało, bo książka zapowiada się ciekawie. Tym bardziej gratuluję zwyciężczyni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi się morda cieszy! No, nie wierze! Czytając inne odpowiedzi na pytanie konkursowe myślałam: "Jakie świetne, nie mam szans", a tutaj taka niespodzianka :) Dziękuję za nagrodę i gratuluję jednocześnie reszcie uczestników, tak wspaniałych prac :D

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za komentarz pozostawiony pod tym postem. Śmiało wyraź swoje zdanie - jeśli moja recenzja/artykuł są do bani, napisz. Powiedz, co Ci się nie podoba, co robię źle, a ja nad tym popracuję.
Uprzedzam - jeśli chcesz napisać tylko "super, świetna recenzja", podaruj sobie. Wolę mieć mniej komentarzy, a rozbudowanych i odnoszących się do treści, niż mnóstwo z kilkoma pozytywnymi słowami.
Dziękuję!