Liebster Blog Award


W ciągu 1,5 roku blogowania i "obracania się" wśród blogerów do nagrody Liebster Blog Award zostałam mianowana dwa razy - dzisiaj już trzeci ;) Do zabawy zaprosiły mnie Misha z bloga Post Meridiem oraz Alyss M. z bloga Zakazane Książki. Dziękuję Wam za wyróżnienie!
Pora odpowiedzieć na pytania :)






Misha:

1. Skąd pomysł na zostanie blogerem?
Pytanie chyba najczęściej zadawane :D Otóż... wcześniej pisałam książkę na blogu (tzn. publikowałam jej rozdziały), ale komentarze typu "Super wpis, czekam na kolejny rozdział, wpadaj do mnie!" nie za bardzo mnie satysfakcjonowały. Chciałam większego kontaktu z czytelnikiem, a przede wszystkim jego opinii. *Jane jednym okiem spogląda na swoją biblioteczkę* A że kocham książki i lubię o nich dyskutować, postanowiłam zacząć pisać recenzje ^^

2. Czego się boisz?
Utraty. Utraty rodziców, rodzeństwa, wspomnień, dzieciństwa, kontaktu z ukochanymi i najlepszymi... Tak, tego się boję - że kiedyś to wszystko stracę. 

3. Co zawsze chciałeś robić, ale coś Cię powstrzymywało? 
*Myśli* Zawsze chciałam wspiąć się na drzewo, ale bałam się, że spadnę o.O 

4. Jakim byłbyś zwierzęciem i dlaczego?
Jastrzębiem albo owcą. Jastrzębiem - bo uwielbiam wolność, niebo, lubię żyć bez ograniczeń i chodzić tam, gdzie chcę. Owcą - bo są słodkie! Nie miałabym nic przeciwko jedzeniu trawy z widokiem na góry *w*

5. Historia z filmu lub książki, która najbardziej pobudza Twoją wyobraźnię, to...
Córka dymu i kości, Diabelskie maszyny (napisałam trzy wiersze o bohaterach po skończeniu serii o.O ), Szare śniegi Syberii, Szukając Alaski, Pisane szkarłatem i Baśniarz.

6. Wieś czy miasto?
Wieś *w*

7. Czy jest coś, czego próbujesz się oduczyć i nie potrafisz?
Chyba włączania laptopa zaraz po przyjściu do domu i sprawdzanie bloga... No i obgryzanie skórek przed sprawdzianem. Okropny nałóg :( 

8. Pierwsza emocja, która przychodzi Ci do głowy, to...? Dlaczego akurat ona?
Złość, bo cały dzień mam katar i denerwują mnie porozrzucane chusteczki higieniczne. Wszędzie ich pełno!

9. Świat byłby odrobinę lepszy, gdyby...
Ludzie byli inni, nie kierowali się tylko własnym dobrem i pozycją, mieli więcej współczucia dla drugiego człowieka (i czytali więcej książek).

10. Za nic nie zjem...
Owoców morza O.O

11. Czy masz jakiś niezawodny sposób na naukę? (od autorki: bądźcie wyrozumiali i powiedzcie, zbliża się sesja... :P)
Uwielbiam ten dopisek! *w* A mam swój ^^ Zawsze uczę się przy muzyce. CD albo z telefonu na słuchawkach. Robię sobie listę utworów, na które mam ochotę, włączam, słucham i uczę się. To samo mam, kiedy piszę wypracowania. Cisza - nic, nothing, zero, null. Włączam muzykę - nie nadążam z pisaniem.

Alyss M. 

1. Jaką książkę wspominasz najlepiej?
W głowie wciąż siedzą mi cztery: Szare śniegi Syberii, Baśniarz, Sekretne życie CeeCee Wilkes i Mechaniczna księżniczka.

2. Czy Twoim zdaniem istnieje film zrobiony lepiej od książki? Jeśli tak, to jaki?
Nie mam w zwyczaju oglądania filmów kręconych na podstawie książki, którą przeczytałam, więc nie wiem. Wyznaję zasadę: czytałam książkę = nie oglądam ekranizacji, obejrzałam ekranizację = nie czytam już książki.

3. Z bohaterką lub z bohaterem której książki najbardziej się utożsamiasz?
Myślę, że najbliżej mi do Alaski (Szukając Alaski), Pressii (Nowa ziemia), CeeCee (Sekretne zycie CeeCee Wilkes) lub do Scarlet (Saga księżycowa. Scarlet), ale mam jeszcze kilka wspólnych cech z Liną (Szare śniegi Syberii).

4. Jak wygląda Twój wymarzony kącik bibliofila?
Na ścianach jasna tapeta w różyczki, ogromny, biały fotel albo potężny parapet z poduchami, mnóstwo regałów, stara lampka nocna na białym biurku, kryształowy żyrandol i ciemne panele, a wszystko to w stylu lat 40-tych, 50-tych *w*

5. Gdybyś mogła przez tydzień mieszkać z dowolnym autorem, kto by to był? W sensie, że masz z nim styczność na co dzień i dla przykładu mieszkacie w hotelu w pokojach obok siebie.
Ale tylko jednym? :( Cassandra Clare albo Diane Chamberlain. 

6. Która książka najbardziej wryła Ci się w pamięć? 
Zapraszam na mój profil na Lubimy Czytać, półeczka The best of all XD A tak na serio... Nie wiem, musiałabym wymienić kilkanaście! Moja pierwsza myśl: Diabelskie maszyny, Sekretne życie CeeCee Wilkes, Baśniarz, Szare śniegi Syberii, Ostatnia spowiedź, Szukając Alaski, Trylogia Moorehawke, and many, many... 

7. Czy masz jakieś swoje ideały chłopaka oraz dziewczyny, dla których mogłabyś podać książkowe przykłady?
No pewnie *w*
Chłopcy: Jace, Will, Jem, Andrius (Szare śniegi Syberii), Jack (Sekretne życie CeeCee Wilkes), Christopher (Trylogia Moorehawke), Bradin (Ostatnia spowiedź), Augustus, Bradwell (Nowa ziemia), Varen (Nevermore. Kruk).
Chciałabym być jak: Alaska, Lucy (Tańcząc na rozbitym szkle), CeeCee, Wynter, Scarlet, Pressia, Lina, Tessa, Clary, Hazel, Karou (Córka dymu i kości).

8. Co sprawiło, że zaczęłaś pisać recenzje i założyłaś bloga? 
Odpowiedź na pytanie Mishy nr 1 ;)


Mały edit!
Jeszcze pytania od... 

Artemis Crawfield 

1. Gdzie wyobrażasz sobie siebie za 10 lat?
Hm... Gdzie będę w wieku 27 lat? Mam nadzieję, że będę pracowała w bibliotece lub mieszkała w domku na wsi ze swoim facetem :D

2. Co sądzisz o ekranizacji książek?
Strata czasu i pieniędzy. Po co pisze się książki? Żeby je czytać, rozwijać się, kształtować swoją wyobraźnię i uczyć się! A po co robi się ekranizacje? Żeby autor mógł trochę zarobić. Uważam, że dobry autor to ten, który nie wnosi swoich powieści do kina, lecz do głowy czytelników.

3. Jakiej muzyki słuchasz najczęściej?
Rock (wszystkie odmiany), stary rock, metal (częściej nu-metal), elektronika i pop z lat 60'-90' :)

4. Dlaczego założyłaś/łeś bloga?
J.w.

5. Jak postrzegasz blogowanie? Jako pracę, rozrywkę, a może jeszcze coś innego?
I jako pracę, i jako rozrywkę. To najlepsza praca na Ziemi! Robię to co lubię, a jednocześnie pracuję dla kogoś, reklamując jego powieści i pisząc o nich opinię. Nawiązuję ciekawe znajomości z czytelnikami, poszerzam swoją biblioteczkę, sięgam po nowe gatunki... Tu jest wszystko! :D

6. Pierwsza książka przeczytana w 2014 to...?
Belladonna Anne Bishop.

7. Które stwierdzenie jest prawdziwe: żyję by czytać czy czytam by żyć.
Jedno i drugie! :D Bez pierwszego nie istniało by drugie, a bez drugiego nie istniało by pierwsze.

8. Jakiego autora bądź autorkę zaprosiłbyś/zaprosiłabyś na kawę/herbatę/kakałko/sok?
John Green, Cassandra Clare, Diane Chamberlain, Kelly Creagh, Antonię Michaelis, Ninę Reichter, Laini Taylor lub Marissę Meyer :D Do wyboru, do koloru :D

9. Jak długo po przeczytaniu książki piszesz recenzję? Od razu czy raczej czekasz kilka dni /tygodni na napisanie opinii?
Zwykle od razu, na następny dzień lub na drugi. Wtedy wszystkie pierwsze odczucia ciągle siedzą w głowie, więc łatwiej jest ubrać je w słowa :)

10. Czy sądzisz, że przyjaźń między dwoma blogerami jest możliwa?
Od pewnego czasu nie wierzę w przyjaźń, ale... czemu nie? Jeśli nie dzieli ich ogromna odległość, lubią się nie tylko ze względu na książki, to nie widzę problemu. Dla mnie osobiście przyjaźń nie istnieje.

11. Z jakiej piosenki pochodzi ten tekst: 

That these are the xxxx that bind you together, forever
xxx these little things xxxxxx you forever, forever

Obawiam się, że on zawsze pozostanie dla mnie zagadką XD

No to trochę się o mnie dowiedzieliście ^^ Teraz pragnę mianować do tej zabawy 11 kolejnych osób :) 

1. http://zrecenzowana.blogspot.com/ 
2. http://spetana-przez-ksiazki.blogspot.com/
3. http://recenzje-kiti.blogspot.com/
4. http://booksloovers13xd.blogspot.com/
5. http://kinga42.blogspot.com/
6. http://www.karriba.pl/
7. http://beauty-little-moment.blogspot.com/
8. http://wpapierowymswiecie.blogspot.com/
9. http://dzosefinn.blogspot.com/
10. http://wszechstronnie-zaczytana.blogspot.com/
11. + wszyscy, którzy chcą wziąć udział :) 

Pytania: 

1. Domowe zacisze czy wypady ze znajomymi?
2. Opisz siebie za pomocą sześciu słów.
3. Masz jedno książkowe życzenie i w związku z tym możesz wybrać jedną książkę, którą możesz dostać. Jaka by to była i dlaczego akurat ona?
4. Wolałabyś się urodzić w przeszłości czy w przyszłości. Dlaczego?
5. Moim największym marzeniem jest...
6. Pierwsza myśl, po przeczytaniu tego pytania?
7. Gdybyś mogła ukształtować swoje życie od początku, to co chciałabyś robić, kim być i dlaczego?
8. Mam w planach...
9. Twoja największa pasja? (Rzecz jasna oprócz książek :D)
10. Też jesteś zła o to, że jeszcze nie ma śniegu?
11. Na sam koniec: co powiedziałabyś osobie, która opowiedziała Ci zakończenie książki, którą teraz czytasz i którą bardzo pokochałaś?   

16 komentarzy do “Liebster Blog Award”

  1. Dzięki za nominacje! ;) Świetne pytania i odpowiedzi. ;) Ja już na Twoje odpowiedziałam, ale nie wiem kiedy pojawi się post z moimi odpowiedziami. Wydaje mi się, że moja odpowiedź na Twoje pytanie 11 Cię rozwali ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nominację :) Ja mam uczulenie na owoce morza, dlatego ich nie jem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za nominację;)

    Pozwolisz, że odpowiem tutaj:

    1. Domowe zacisze czy wypady ze znajomymi?
    Domowe zacisze - zdecydowanie.
    2. Opisz siebie za pomocą sześciu słów.
    Nieśmiała, małomówna, zakochana w książkach, uczuciowa.
    3. Masz jedno książkowe życzenie i w związku z tym możesz wybrać jedną książkę, którą możesz dostać. Jaka by to była i dlaczego akurat ona?
    Oj, na pewno bym się na jedną nie zdecydowała. Z pewnością jakaś nowa Pani Michalak:)
    4. Wolałabyś się urodzić w przeszłości czy w przyszłości. Dlaczego?
    Chyba w przyszłości. Nie wiem, co mnie będzie w niej czekać, może coś nowego? :)
    5. Moim największym marzeniem jest...
    aby moje marzenia się spełniły;)
    6. Pierwsza myśl, po przeczytaniu tego pytania?
    Nie rozumiem?
    7. Gdybyś mogła ukształtować swoje życie od początku, to co chciałabyś robić, kim być i dlaczego?
    Pracować w księgarni, bo uwielbiam książki.
    8. Mam w planach...
    przeczytanie ciekawych pozycji.
    9. Twoja największa pasja? (Rzecz jasna oprócz książek :D)
    Gry planszowe.
    10. Też jesteś zła o to, że jeszcze nie ma śniegu?
    U nas już jest:)
    11. Na sam koniec: co powiedziałabyś osobie, która opowiedziała Ci zakończenie książki, którą teraz czytasz i którą bardzo pokochałaś?
    Nie byłabym zadowolona, że zdradziła mi zakończenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja Ci zazdroszczę śniegu! :O Aktualnie cierpię na niedobór zimy, więc umieram po trochu ;____; Ciekawe odpowiedzi ^^ Dzięki!

      Usuń
  4. Rewelacyjne odpowiedzi! :) Aż poprawiłaś mi humor. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w ogóle, pozwoliłam sobie dodać Twojego bloga do linków u siebie. ;)

      Usuń
    2. Miło mi ^^ Ja Ciebie mam w kręgach, a teraz dodałam do Obserwowanych ^^

      Usuń
  5. Dziękuję za odpowiedzi ^^
    Mam bardzo podobne wyobrażenie na temat mojej wymarzonej biblioteczki ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam nie mogę się skupić przy muzyce, bo od razu zaczynam śpiewać i próbuję wszystko zabrać na pianinie i z nauki nici. Widzę, że nie tylko moimi ideałami są Jem, Jace, Will i Bradin xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Ne rozumiem jak można się uczyć przy muzyce, ja muszę mieć ciszę :<

    OdpowiedzUsuń
  8. Oo. Kochana jesteś, że mnie nominowałaś, pięknie dziękuję, naprawdę, ale... ale mam nadzieję, że się na mnie nie pogniewasz jeśli powiem, że niestety nie odpowiem, mam już tej zabawy, delikatnie mówiąc, po uszy i jeszcze wyżej, jak to mówią - co za dużo to nie zdrowo. U mnie jest już śnieg, ba!, dużoooo śniegu! *.* I love winter. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Layla owcą <3

    - Lirit, której znowu nie chciało się zalogować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. 1. Domowe zacisze czy wypady ze znajomymi?
    To strasznie zależy od humoru. Czasami mam ochotę zostać sama w domu z książką w jednej ręce, a cappuccino w drugiej, a czasami nie mogę wysiedzieć na tyłku i dzwonię do wszystkich znajomych aż w końcu organizujemy jakieś wyjście.
    2. Opisz siebie za pomocą sześciu słów.
    uparta, szczera, empatyczna, pesymistyczna, pomocna, uczuciowa (aż nadto)
    3. Masz jedno książkowe życzenie i w związku z tym możesz wybrać jedną książkę, którą możesz dostać. Jaka by to była i dlaczego akurat ona?
    "Gwiazd naszych wina" od dawna chcę ją przeczytać a nigdzie nie mogę kupić! no halo czy oni aż tak lubią się nade mną znęcać?
    4. Wolałabyś się urodzić w przeszłości czy w przyszłości. Dlaczego?
    Lubię teraźniejszość, ale gdybym miała wybierać między przeszłością a przyszłością, to zdecydowanie przeszłość. epoka wiktoriańska, o tak, kocham!
    5. Moim największym marzeniem jest...
    zapomnieć o wszystkich problemach i znaleźć kogoś komu będę mogła zaufać
    6. Pierwsza myśl, po przeczytaniu tego pytania?
    chyba za bardzo zastanawiałam się nad pytaniem więc pierwsza myśl się nie pojawiła
    7. Gdybyś mogła ukształtować swoje życie od początku, to co chciałabyś robić, kim być i dlaczego?
    ostrożniej wybierałabym przyjaciół, zawsze chciałam napisać książkę, ale jestem zbyt niepewna siebie, żeby to zrobić więc tak... chciałabym napisać książkę :)
    8. Mam w planach...
    pojechać na obóz młodzieżowy do Bułgarii
    9. Twoja największa pasja? (Rzecz jasna oprócz książek :D)
    czy oglądanie seriali się liczy? bo oglądam 28 także haha trochę żałosne tak wiem. a oprócz tego to nie mam żadnych pasji, wszystkie się wypaliły
    10. Też jesteś zła o to, że jeszcze nie ma śniegu?
    ale ja mam śnieg, którego mam już dość... chcesz trochę?:)
    11. Na sam koniec: co powiedziałabyś osobie, która opowiedziała Ci zakończenie książki, którą teraz czytasz i którą bardzo pokochałaś?
    Rzuciłabym w nią czymś co byłoby pod ręką i groziłabym czymkolwiek a skończyłoby się na "będziesz czegoś chciał"

    Wiem że post dodany dawno, a ja nie byłam nominowana, ale z racji tego że ogromnie mi się nudzi to postanowiłam odpowiedzieć na pytania. mam nadzieję że nie będziesz zła haha pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha! O rany :D Świetne odpowiedzi! :D Przy niektórych uśmiałam się, a przy większości zgadzam się z Tobą, zwłaszcza jeśli chodzi o przyjaciół :D Dzięki za wzięcie udziału w zabawie :D

      Usuń
  11. Odpowiedź na pytanie "czego się boisz" mnie urzekła.
    Nie zgodzę się co do ekranizacji, ja tam lubię porównać swoją wizję książki z wizją kogoś kto przelał ten obraz na ekran. Co nie zmienia faktu, że książki i tak zazwyczaj są lepsze.

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za komentarz pozostawiony pod tym postem. Śmiało wyraź swoje zdanie - jeśli moja recenzja/artykuł są do bani, napisz. Powiedz, co Ci się nie podoba, co robię źle, a ja nad tym popracuję.
Uprzedzam - jeśli chcesz napisać tylko "super, świetna recenzja", podaruj sobie. Wolę mieć mniej komentarzy, a rozbudowanych i odnoszących się do treści, niż mnóstwo z kilkoma pozytywnymi słowami.
Dziękuję!