083. "Bajki dla marzycieli" Alani Satori

Tytuł: Bajki dla marzycieli
Tytuł oryginału: --
Autor: Alani Satori
Seria/cykl: --
Data premiery: 4 listopada 2013
Wydawnictwo: Warszawska Firma Wydawnicza 
Liczba stron: 78

 

Czasami zadajesz sobie pytanie: powinnam najpierw pomóc sobie, czy swoim przyjaciołom? Innym razem spotykasz się z problemem swojej przyszłości – iść w kierunku, po którym będę miała pewność, że znajdę pracę, czy podążać za swoimi marzeniami? Często też jest tak, że choć mam wiedzę na jakiś temat, nie chcemy się odezwać, pewni tego, że przecież są osoby bardziej wykształcone od nas i znają się na tym lepiej. Prawda? Jeśli tak jest, to nie zastanawiaj się dłużej, tylko sięgnij po Bajki dla marzycieli.
                                                                               
A kiedy robisz to, co naprawdę kochasz, to zawsze robisz to dobrze.
(str. 15)

Zacznijmy od tego, że widząc zapowiedź cieniutkiego zbioru bajek Pani Satori pomyślałam sobie „Krótkie, cienkie… Przeczytam! Tylko pytanie, czy ciekawe?”. Od razu bez bicia powiem, że nie wiązałam z tą pozycją ogromnych nadziei, no bo jak można przywiązać się do siedemdziesięciu pięciu stron? A no właśnie – najwidoczniej można! Bajki dla marzycieli są tego idealnym przykładem. Nim zdecydujecie, że „To nie dla mnie”, przeczytajcie chociaż tę recenzję. Może jeszcze zmienicie zdanie!
Każdy w życiu zadaje mnóstwo pytań. Jako dzieci pytamy się „Czym jest sarkazm?”, „Dlaczego deszcz pada z góry na dół, a nie z dołu do góry” albo „Dlaczego przy krojeniu cebuli niektórzy płaczą?”. Czas mija, przybywa nam lat i stajemy się starsi. Wtedy pytania są trochę bardziej złożone, podchwytliwe i najczęściej trudno na nie odpowiedzieć jednoznacznie. Spotkaliście się już z takimi? Ja w swoim krótkim życiu tak. No bo czym jest przyjaźń? Co zrobić ze swoją przyszłością? Jedni mówią „Idź w kierunku, który da ci pracę w przyszłości!”, lecz później słyszę „Podążaj za swoimi marzeniami. Rób to, co lubisz”. Która odpowiedź jest prawidłowa?
Alani Satori postanowiła odpowiedzieć na te pytania w krótkim zbiorze bajek. Bajki?
Źródło
Naprawdę? A co to ja – dziecko? Oj, uwierzcie, takie dziecinne bajki mają w sobie najwięcej mądrości. Poznając kilka przyjemnych bajek uświadomiłam sobie w jak prosty, banalny sposób można odpowiedzieć na nasze nurtujące pytania. Chociażby taka historyjka o praktycznej Matyldzie, która nie wiedziała co zrobić ze swoim życiem. Niby taka dziecinna bajeczka o podążaniu za marzeniami, a tak naprawdę okazała się zbiorem najważniejszych odpowiedzi. To samo tyczy się pozostałych dziewięciu bajek. Brzmi banalnie? Uwierz mi, że wcale tak nie jest!
Tak naprawdę pozycja Pani Satori jest dla wszystkich – małych dzieci jako bajki na dobranoc, dorosłych, nastolatków, ludzi starszych, zagubionych, niezdecydowanych, pewnych siebie, nieśmiałych, pozytywnie nastawionych do życia i negatywnie… Można tak wyliczać. Zwykle słowo „bajka” kojarzy nam się z dzieciństwem i dziećmi, które tylko czekają na wieczorne opowieści rodziców. Autorka w sprytny sposób przyciągnęła również starszych czytelników. Kto z Was nie chciałby jeszcze raz poczuć się jak dziecko i przeczytać sam dla siebie bajkę? Przecież to takie przyjemne! Pragnę zaznaczyć, że bajki Pani Satori czyta się bardzo szybko, lekko i przyjemnie – tak szybko, że nie zauważyłam, kiedy przeczytałam wszystkie i znalazłam się na ostatniej stronie.
Należy również wspomnieć o interpretacji bajek. Autorka od razu podaje ich znaczenie oraz właściwe odczytanie tych krótkich historyjek, w związku z czym nie musimy sami główkować nad interpretacją utworów. Alani Satori ułatwiła czytelnikowi czytanie, dlatego bez problemu można od razu przejść do kolejnej historii. I tak do samego końca.
Czy polecam? Jakie niemądre pytanie! Oczywiście, że tak! Jestem zachwycona tą pozycją i zachęcam Was, abyście sięgnęli po nią. To tylko siedemdziesiąt pięć stron – tylko, ale i aż. Aż siedemdziesiąt pięć stron wiedzy, której nie uzyskacie w szkole na lekcji, na wykładach lub kursach. Są to bardzo życiowe lekcje, które poruszają bliskie nam wszystkim tematy. Zapewniam Was, że dużo zyskacie czytając Bajki dla marzycieli!

8/10

Za możliwość poznania odpowiedzi na najważniejsze pytania za pomocą Bajek dla marzycieli serdecznie dziękuję Portalowi Sztukater.pl

http://sztukater.pl/


 

6 komentarzy do “083. "Bajki dla marzycieli" Alani Satori”

  1. Brzmi całkiem dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze znajdę czas na bajki! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro tak bardzo ci się spodobała to i ja muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie nie moja bajka, chociaż może kiedyś;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyjrzałabym się jej bliżej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bajek nigdy dość! :D Nic nie poradzę na to, że je uwielbiam - mimo, że stara już jestem i dorosła. :) Teoretycznie. :P

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna za komentarz pozostawiony pod tym postem. Śmiało wyraź swoje zdanie - jeśli moja recenzja/artykuł są do bani, napisz. Powiedz, co Ci się nie podoba, co robię źle, a ja nad tym popracuję.
Uprzedzam - jeśli chcesz napisać tylko "super, świetna recenzja", podaruj sobie. Wolę mieć mniej komentarzy, a rozbudowanych i odnoszących się do treści, niż mnóstwo z kilkoma pozytywnymi słowami.
Dziękuję!